https://sputnik.kz/20230719/qazaqstannyn-zhuk-tasymaly-narygy-barlyq-bagyt-boyynsha-zhana-dengeyge-koterildi-36950714.html
Қазақстанның жүк тасымалы нарығы барлық бағыт бойынша жаңа деңгейге көтерілді
Қазақстанның жүк тасымалы нарығы барлық бағыт бойынша жаңа деңгейге көтерілді
Sputnik Қазақстан
Sputnik, Вадим Павлов. 2023 жылдың бірінші жартыжылдығында автомобиль көлігімен жүк тасымалдауға сұраныс Қазақстан ішінде де, халықаралық бағыттарда да... 19.07.2023, Sputnik Қазақстан
2023-07-19T20:36+0500
2023-07-19T20:36+0500
2023-07-24T09:36+0500
әлем
қазақстан
https://sputnik.kz/img/07e5/09/08/18071269_0:32:2950:1691_1920x0_80_0_0_14d7b96b01a117b701cb097df8a76348.jpg
Sputnik, Вадим Павлов. 2023 жылдың бірінші жартыжылдығында автомобиль көлігімен жүк тасымалдауға сұраныс Қазақстан ішінде де, халықаралық бағыттарда да айтарлықтай өсті. Бұл туралы "ATI.SU жүк тасымалы биржасы" халықаралық ведомствосы өз аналитикалық есептеріне сүйене отырып хабарлады.Қазақстандағы және ЕАЭО-ға мүше басқа елдердегі автомобиль көлігімен жүк тасымалдау нарығында не болып жатқаны туралы толығырақ Sputnik материалынан оқыңыз.Ресейішілік қарқынды өсімБірінші жартыжылдықтың қорытындысы бойынша Ресейде барлық бағыт бойынша автомобиль көлігімен жүк тасымалына сұраныс артқаны тіркелді.Өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда ішкі тасымалдауға жарияланған өтінімдер саны 61%-ға өсті. Сонымен қатар 2023 жылдың екінші тоқсанында өсім қарқын алды (бірінші тоқсанмен салыстырғанда +30%).ATI.SU сарапшылары өтініштер санының өсуі барлық аймақта байқалатынын атап өтті. "Ішкі тасымалдауға сұраныстың қарқынды өсуін импортты алмастыру процестері мен елдегі өндіріс тізбегін қайта құрылымдау расымен де үдеп жатқанымен түсіндіруге болады. Бұл көбірек жүк тасымалдау қажеттілігін тудырады"", - деді биржаның негізін қалаушы және директоры Святослав Вильде.Халықаралық бағыттар бойынша өсім аса үлкен емес: импорттық тасымалдауға сұраныс 30%-ға, ал экспорттық тасымалдауға 3%-ға өсті.Импорттық тасымалдау бойынша Еуропаның барлық елінен түскен өтінімдер саны күрт төмендеді (60-80%-ға). Бірақ Беларусь (106%-ға өсті), Моңғолия (+139%) және Қытай (+85%) айтарлықтай өсім көрсетті. Қазақстан, Қырғызстан және Орталық Азияның басқа елдерінде де біршама өсім байқалды. Бұл ретте Түркия, Грузия, Армения және Әзербайжанда біршама төмендеу тіркелді.Экспорттық тасымалдау бойынша жағдай ұқсас: барлық еуропалық бағыт бойынша сұраныстың күрт төмендеуі байқалды, ал Қытай (+218%), Түркия (+120%), Өзбекстан (+75%) және Қазақстан (+73%) ең үлкен ілгерілеу көрсетті.Армения көрсеткіштеріБірінші жартыжылдықтың қорытындысы бойынша Арменияға автокөлікпен жүк тасымалдауға сұраныс өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда өзгерген жоқ.Бұл ретте ресейлік бағыттағы сұраныстың біршама төмендеуі (-6%) Беларусь импортымен (+162%) өтелді. Мұның едәуір бөлігі қайта тіркеу арқылы беларусь жүгіне айналған еуропалық жүктер болуы ықтимал, дейді биржа сарапшылары.Осылайша, ATI.SU қарқынның өзгеруін атады: егер 2022 жылы және 2023 жылдың бірінші тоқсанында импорттық тасымалдауда сұраныстың айтарлықтай артуы байқалса, осы жылдың екінші тоқсанында (бірінші тоқсанмен салыстырғанда) өтінімдер саны 14%-ға қысқарды.Бірінші жартыжылдықта Армениядан экспорттық тасымалдауларға өтінімдер саны 36%-ға қысқарды. Қысқарту негізінен ресейлік бағыттың есебінен болды (-35%). Бірақ сұраныстың қысқаруы нақты тасымалдаулардағы төмендеуді білдірмейді, дейді сарапшылар.Осылайша, Арменияның ұлттық статистика комитетінің мәліметі бойынша, республикада жүк тасымалы өсуде – қаңтардан мамырға дейін сәйкес кезеңмен салыстырғанда өсім 16%-ды құрады.Армениядағы ATI.SU өкілдігінің директоры Сергей Мкртчян сұраныстың төмендеуін (немесе өсудің жоқтығын) санкциялар мен жеткізу тізбегін қайта құрылымдаудан туындаған жылдам өсуден кейінгі қалыпты түзету деп түсіндіреді.Беларусьтегі қайта тіркеуден туындаған өсім2023 жылдың бірінші жартыжылдығында Беларусьте ел бойынша автомобиль көлігімен жүк тасымалына сұраныс екі еседен астам күрт өсті (2022 жылдың бірінші жартыжылдығымен салыстырғанда +187%). Оның үстіне екінші тоқсанда өсім қарқын алды (өтінімдердің саны бірінші тоқсанмен салыстырғанда 72%-ға және өткен жылдың екінші тоқсанымен салыстырғанда 300%-дан астамға өсті).ATI.SU компаниясының Беларусьтегі өкілінің директоры Татьяна Солдатенко мұндай өсім факторларының бірі ретінде шекараларды жабу, шектеу, қайта жүктеу және қайта тиеуді атады.Сондай-ақ, елде экспорттық тасымалдауға сұраныстың артуы (+85%) тіркелді. Мұндай тасымалдаудың ең көп үлесі Ресейге тиесілі (шамамен 90%), деп атап өтті биржа сарапшылары.Бірінші жартыжылдықта Беларусьте Ресей Федерациясына экспорттық тасымалдауға сұраныс 106%-ға өсті. Ал пайыздық көрсеткіште ең жылдам өсу қарқынын Түркия, Өзбекстан және Грузия (барлығында төрт еседен астам өсім), Армения (+162%) және Қазақстан (+137%) көрсетіп отыр.Импорттық тасымалдауларға деген сұраныс аздап болса да өсті (+4%). Еуропалық бағыттардың күрт төмендеуін басқа елдер есебінен өтелді. ATI.SU биржасындағылар атап өткендей, егер Ресейден жеткізілім аса өспесе (+7%), Қазақстан айтарлықтай өсімге ие (+68%).Қазақстан өсімді нығайтты2023 жылдың бірінші жартыжылдығында автомобильмен жүк тасымалына сұраныс Қазақстан ішінде де, халықаралық деңгейде де жыл сайынғы мәнде айтарлықтай өсті.Өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда Қазақстаннан экспорттық тасымалдауларға өтінімдер саны 42%-ға өсті. Бұл өсімге сандық мәндегі ең үлкен үлес 40% көлемінде Ресейге, Польшаға (+57%-ға), Беларуське (+68%-ға) Ресейге тасымалдау болып табылады.Автомобильмен импорттық жүк тасымалы сегментінде ATI.SU Қазақстандағы сұраныстың 69%-ға өскенін көрсетеді. Атап айтқанда, Ресейден жүк тасымалы 72%-ға, Беларусьтен 137%-ға артқан.Республикада ішкі тасымалдауға сұраныс та өсті (+147%).Сонымен қатар тасымалдаудың барлық бағыты бойынша сұраныстың өсімі екінші тоқсанда (бірінші тоқсанға қатысты) айтарлықтай баяулады.ATI.SU Қазақстандағы өкілдігінің директоры Рената Зобова санкция әсерінің жойылуы туралы болжамдардың расталғанын атап өтті: егер 2022 жылдың көктемінен бастап Қазақстанда автомобильмен жүк тасымалының барлық бағыттағы қарқынды өсімі байқалды, себебі ресейлік компаниялар жаңа бағыттар мен жаңа жеткізушілер іздестірді, ал Батыс компаниялары өз өндірістерін Қазақстаннан Ресейге көшірді, бірақ қазір бұл факторлардың салдары азайды."Біз шамамен наурыз айынан бастап өсудің баяулауын байқадық. Біздің болжамымыз бойынша, жаңа деңгейде тұрақтанған нарық аздап түзетуден кейін біркелкі, қалыпты дамуға көшеді", - деді ол.Қырғызстан нарығы тұрақтандыБірінші жартыжылдықтың қорытындысы бойынша ATI.SU сарапшылары Қырғызстанда автомобиль көлігімен жүк тасымалына сұраныстың қатты өсуін атап өтті.Экспорттық тасымалдауларға түскен өтінімдер өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 63%-ға өсті. Негізгі үлесті Ресейге (+67%), сонымен қатар Қазақстан мен Беларуське тасымалдау құрайды.Импорттық жөнелтілімдерге сұраныс та өсті (+65%).Сонымен қатар 2023 жылдың екінші тоқсанында (бірінші тоқсанмен салыстырғанда) экспортқа да, импортқа да сұраныс айтарлықтай төмендеді.Егер қаңтар-наурыз айларының қорытындысы бойынша Қырғызстанда экспорттық тасымалдаудың екі еседен астам өсімі тіркелсе, сәуір-мамырда (алдыңғы үш айдың деңгейіне қарағанда) ілгерілеу аз болды – плюс 7%. Импорттық тасымалдау сегментіндегі екінші тоқсанды бірінші тоқсанмен салыстыру да қарқынның баяулауын көрсетеді – өсім небәрі 3%-ды құрады.ATI.SU Қырғызстан өкілдігінің директоры Эмирлан Бейілбаевтың айтуынша, былтырғы өсім негізінен Батыстың Ресей Федерациясына қарсы санкциялары мен ресейлік компаниялардың жаңа бағыттарға, соның ішінде Қырғызстанға қайта бағдарлануына байланысты болды, бірақ қазір бұл әсер "соншалықты үлкен емес"."Жалпы нарықта қазір 2022 жылдың екінші жартысы мен 2023 жылдың басында байқалған қарқынды өсуден бірқалыпты дамуға өтуді көріп отырмыз. Өсудің бәсеңдеуі шамамен ақпан айының соңы-наурыздың басынан байқалды және бұл түсінікті – нарық ұзақ уақыт бойы мұндай қарқынмен өсе алмады. Сонымен қатар ресейлік компаниялар кеткен жағдайда болатын түзетуді әлі байқамадық. Сондықтан нарық жай ғана өткен жылғы көрсеткіштерден айтарлықтай жоғары жаңа деңгейлерде тұрақтап жатыр", - деді ол.
қазақстан
Sputnik Қазақстан
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Қазақстан
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Жаңалықтар
kk_KK
Sputnik Қазақстан
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://sputnik.kz/img/07e5/09/08/18071269_122:0:2851:2047_1920x0_80_0_0_e400788a31f90967198cb06b1ae32573.jpgSputnik Қазақстан
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
қазақстан
Sputnik, Вадим Павлов. 2023 жылдың бірінші жартыжылдығында автомобиль көлігімен жүк тасымалдауға сұраныс Қазақстан ішінде де, халықаралық бағыттарда да айтарлықтай өсті. Бұл туралы "ATI.SU жүк тасымалы биржасы" халықаралық ведомствосы өз аналитикалық есептеріне сүйене отырып хабарлады.
Қазақстандағы және ЕАЭО-ға мүше басқа елдердегі автомобиль көлігімен жүк тасымалдау нарығында не болып жатқаны туралы толығырақ Sputnik материалынан оқыңыз.
Ресейішілік қарқынды өсім
Бірінші жартыжылдықтың қорытындысы бойынша Ресейде барлық бағыт бойынша автомобиль көлігімен жүк тасымалына сұраныс артқаны тіркелді.
Өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда ішкі тасымалдауға жарияланған өтінімдер саны 61%-ға өсті. Сонымен қатар 2023 жылдың екінші тоқсанында өсім қарқын алды (бірінші тоқсанмен салыстырғанда +30%).
ATI.SU сарапшылары өтініштер санының өсуі барлық аймақта байқалатынын атап өтті. "Ішкі тасымалдауға сұраныстың қарқынды өсуін импортты алмастыру процестері мен елдегі өндіріс тізбегін қайта құрылымдау расымен де үдеп жатқанымен түсіндіруге болады. Бұл көбірек жүк тасымалдау қажеттілігін тудырады"", - деді биржаның негізін қалаушы және директоры Святослав Вильде.
Халықаралық бағыттар бойынша өсім аса үлкен емес: импорттық тасымалдауға сұраныс 30%-ға, ал экспорттық тасымалдауға 3%-ға өсті.
Импорттық тасымалдау бойынша Еуропаның барлық елінен түскен өтінімдер саны күрт төмендеді (60-80%-ға). Бірақ Беларусь (106%-ға өсті), Моңғолия (+139%) және Қытай (+85%) айтарлықтай өсім көрсетті. Қазақстан, Қырғызстан және Орталық Азияның басқа елдерінде де біршама өсім байқалды. Бұл ретте Түркия, Грузия, Армения және Әзербайжанда біршама төмендеу тіркелді.
Экспорттық тасымалдау бойынша жағдай ұқсас: барлық еуропалық бағыт бойынша сұраныстың күрт төмендеуі байқалды, ал Қытай (+218%), Түркия (+120%), Өзбекстан (+75%) және Қазақстан (+73%) ең үлкен ілгерілеу көрсетті.
Бірінші жартыжылдықтың қорытындысы бойынша Арменияға автокөлікпен жүк тасымалдауға сұраныс өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда өзгерген жоқ.
Бұл ретте ресейлік бағыттағы сұраныстың біршама төмендеуі (-6%) Беларусь импортымен (+162%) өтелді. Мұның едәуір бөлігі қайта тіркеу арқылы беларусь жүгіне айналған еуропалық жүктер болуы ықтимал, дейді биржа сарапшылары.
Осылайша, ATI.SU қарқынның өзгеруін атады: егер 2022 жылы және 2023 жылдың бірінші тоқсанында импорттық тасымалдауда сұраныстың айтарлықтай артуы байқалса, осы жылдың екінші тоқсанында (бірінші тоқсанмен салыстырғанда) өтінімдер саны 14%-ға қысқарды.
Бірінші жартыжылдықта Армениядан экспорттық тасымалдауларға өтінімдер саны 36%-ға қысқарды. Қысқарту негізінен ресейлік бағыттың есебінен болды (-35%). Бірақ сұраныстың қысқаруы нақты тасымалдаулардағы төмендеуді білдірмейді, дейді сарапшылар.
Осылайша, Арменияның ұлттық статистика комитетінің мәліметі бойынша, республикада жүк тасымалы өсуде – қаңтардан мамырға дейін сәйкес кезеңмен салыстырғанда өсім 16%-ды құрады.
Армениядағы ATI.SU өкілдігінің директоры Сергей Мкртчян сұраныстың төмендеуін (немесе өсудің жоқтығын) санкциялар мен жеткізу тізбегін қайта құрылымдаудан туындаған жылдам өсуден кейінгі қалыпты түзету деп түсіндіреді.
Беларусьтегі қайта тіркеуден туындаған өсім
2023 жылдың бірінші жартыжылдығында Беларусьте ел бойынша автомобиль көлігімен жүк тасымалына сұраныс екі еседен астам күрт өсті (2022 жылдың бірінші жартыжылдығымен салыстырғанда +187%). Оның үстіне екінші тоқсанда өсім қарқын алды (өтінімдердің саны бірінші тоқсанмен салыстырғанда 72%-ға және өткен жылдың екінші тоқсанымен салыстырғанда 300%-дан астамға өсті).
ATI.SU компаниясының Беларусьтегі өкілінің директоры Татьяна Солдатенко мұндай өсім факторларының бірі ретінде шекараларды жабу, шектеу, қайта жүктеу және қайта тиеуді атады.
Сондай-ақ, елде экспорттық тасымалдауға сұраныстың артуы (+85%) тіркелді. Мұндай тасымалдаудың ең көп үлесі Ресейге тиесілі (шамамен 90%), деп атап өтті биржа сарапшылары.
Бірінші жартыжылдықта Беларусьте Ресей Федерациясына экспорттық тасымалдауға сұраныс 106%-ға өсті. Ал пайыздық көрсеткіште ең жылдам өсу қарқынын Түркия, Өзбекстан және Грузия (барлығында төрт еседен астам өсім), Армения (+162%) және Қазақстан (+137%) көрсетіп отыр.
Импорттық тасымалдауларға деген сұраныс аздап болса да өсті (+4%). Еуропалық бағыттардың күрт төмендеуін басқа елдер есебінен өтелді. ATI.SU биржасындағылар атап өткендей, егер Ресейден жеткізілім аса өспесе (+7%), Қазақстан айтарлықтай өсімге ие (+68%).
Қазақстан өсімді нығайтты
2023 жылдың бірінші жартыжылдығында автомобильмен жүк тасымалына сұраныс Қазақстан ішінде де, халықаралық деңгейде де жыл сайынғы мәнде айтарлықтай өсті.
Өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда Қазақстаннан экспорттық тасымалдауларға өтінімдер саны 42%-ға өсті. Бұл өсімге сандық мәндегі ең үлкен үлес 40% көлемінде Ресейге, Польшаға (+57%-ға), Беларуське (+68%-ға) Ресейге тасымалдау болып табылады.
Автомобильмен импорттық жүк тасымалы сегментінде ATI.SU Қазақстандағы сұраныстың 69%-ға өскенін көрсетеді. Атап айтқанда, Ресейден жүк тасымалы 72%-ға, Беларусьтен 137%-ға артқан.
Республикада ішкі тасымалдауға сұраныс та өсті (+147%).
Сонымен қатар тасымалдаудың барлық бағыты бойынша сұраныстың өсімі екінші тоқсанда (бірінші тоқсанға қатысты) айтарлықтай баяулады.
ATI.SU Қазақстандағы өкілдігінің директоры Рената Зобова санкция әсерінің жойылуы туралы болжамдардың расталғанын атап өтті: егер 2022 жылдың көктемінен бастап Қазақстанда автомобильмен жүк тасымалының барлық бағыттағы қарқынды өсімі байқалды, себебі ресейлік компаниялар жаңа бағыттар мен жаңа жеткізушілер іздестірді, ал Батыс компаниялары өз өндірістерін Қазақстаннан Ресейге көшірді, бірақ қазір бұл факторлардың салдары азайды.
"Біз шамамен наурыз айынан бастап өсудің баяулауын байқадық. Біздің болжамымыз бойынша, жаңа деңгейде тұрақтанған нарық аздап түзетуден кейін біркелкі, қалыпты дамуға көшеді", - деді ол.
Қырғызстан нарығы тұрақтанды
Бірінші жартыжылдықтың қорытындысы бойынша ATI.SU сарапшылары Қырғызстанда автомобиль көлігімен жүк тасымалына сұраныстың қатты өсуін атап өтті.
Экспорттық тасымалдауларға түскен өтінімдер өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 63%-ға өсті. Негізгі үлесті Ресейге (+67%), сонымен қатар Қазақстан мен Беларуське тасымалдау құрайды.
Импорттық жөнелтілімдерге сұраныс та өсті (+65%).
Сонымен қатар 2023 жылдың екінші тоқсанында (бірінші тоқсанмен салыстырғанда) экспортқа да, импортқа да сұраныс айтарлықтай төмендеді.
Егер қаңтар-наурыз айларының қорытындысы бойынша Қырғызстанда экспорттық тасымалдаудың екі еседен астам өсімі тіркелсе, сәуір-мамырда (алдыңғы үш айдың деңгейіне қарағанда) ілгерілеу аз болды – плюс 7%. Импорттық тасымалдау сегментіндегі екінші тоқсанды бірінші тоқсанмен салыстыру да қарқынның баяулауын көрсетеді – өсім небәрі 3%-ды құрады.
ATI.SU Қырғызстан өкілдігінің директоры Эмирлан Бейілбаевтың айтуынша, былтырғы өсім негізінен Батыстың Ресей Федерациясына қарсы санкциялары мен ресейлік компаниялардың жаңа бағыттарға, соның ішінде Қырғызстанға қайта бағдарлануына байланысты болды, бірақ қазір бұл әсер "соншалықты үлкен емес".
"Жалпы нарықта қазір 2022 жылдың екінші жартысы мен 2023 жылдың басында байқалған қарқынды өсуден бірқалыпты дамуға өтуді көріп отырмыз. Өсудің бәсеңдеуі шамамен ақпан айының соңы-наурыздың басынан байқалды және бұл түсінікті – нарық ұзақ уақыт бойы мұндай қарқынмен өсе алмады. Сонымен қатар ресейлік компаниялар кеткен жағдайда болатын түзетуді әлі байқамадық. Сондықтан нарық жай ғана өткен жылғы көрсеткіштерден айтарлықтай жоғары жаңа деңгейлерде тұрақтап жатыр", - деді ол.