АСТАНА, 26 қараша - Sputnik. Астананы дамытудың 2035 жылға дейінгі бас жоспары "Ашық НҚА" порталында жарияланды. Талқылау 8 желтоқсанға дейін жалғасады.
Құжат бойынша 12 жылдан кейін елорда халқының саны екі есеге артып, 2,3 миллион болады. Жоспарда әрбір тұрғынды баспанамен, мектеп және емханамен қалай қамтамасыз етілетіні, қаланың көлік, өнеркәсіптік, энергетикалық және коммуналдық инфрақұрылымы қандай болатыны көрсетілген.
Баспана мәселесі
Бас жоспар бойынша 2025 жылы бастапқы кезеңде қаланың тұрғын үй қоры 24 996,2 мың шаршы метр болады. Баспананың жалпы ауданы бір тұрғынға 21,1 шаршы метр құрайды. Бас жоспарда қалада тұрудың жайлылығын арттыру үшін бір адамды 30 шаршы метр тұрғын үй аумағымен қамтамасыз ету және ол үшін тұрғын үй қорын 68 250 шаршы метрге дейін ұлғайту қажеттігі айтылған.
Мектептер мен емханалар
Бас жоспарды құрастырушылар 2035 жылға дейін жалпы білім беретін мекемелердегі қазіргі 94 341 орын санын 257,4 мыңға ұлғайту керектігін айтты. Яғни, қазіргі 100 мектептен бөлек 164 мектеп салу керек.
"Мектепке дейінгі мекемелер желісін дамыту үшін 2035 жылға дейін мектепке дейінгі мекемелердегі орындар санын 82,7 мың орынға ұлғайту көзделген, оның ішінде 64,8 мың орын - мемлекеттік және жеке үлгідегі балабақшалар", - делінген құжатта.
Құжатқа сәйкес мегаполисте 2035 жылға қарай жаңа амбулаториялық мекемелер саны артады. Бір ауысымда 21,8 мың келушіні қабылдайды, ал аурухана қоры қала халқының көбеюіне байланысты 4265 төсекке кеңейтіледі.
Бірінші кезеңде - 2025 жылға қарай Астанада 27 денсаулық сақтау объектісін салу жоспарланған. Оның ішінде 8 аурухана, 13 емхана, 3 оңалту орталығы (сыйымдылығы 904 орын) және 3 өзге де денсаулық сақтау объектісі бар. Елордада енді 10 жылдан кейін тағы 62 денсаулық сақтау нысаны жұмыс істейді. Оның 3-уі аурухана, 53 емхана және 5 оңалту орталығы және зертханалары бар дәрілік заттар мен медициналық бұйымдарды сараптау орталығы. Бұл құжатпен нақтыланды.
Қоғамдық көлікке басымдық беріледі
Көлік инфрақұрылымын дамыту перспективалары туралы айта келе, Бас жоспарды құрастырушылар басымдықты астаналықтардың жолдағы уақытын қысқартуға бағыттаған.
"Қалалық көлік инфрақұрылымының әлеуетін ұлғайту қоғамдық жолаушылар көлігін дамытудың басымдығын белгілеу және оның жолаушылар тасымалының үлесін арттыру кезінде халықтың жүріп-тұруына кететін уақытты барынша азайту қажеттілігін ескере отырып орындалатын болады", - делінген құжатта.
Бұл ретте, құжатта атап өтілгендей, мына жұмыс жалғасады:
- Астананың бас жоспарында белгіленген бағыттарда қаланың көше-жол желісінің қаңқасын кезең-кезеңімен қалыптастыру;
- көлік-трансплантациялау тораптары жүйесін дамыту;
- қалалық қоғамдық жолаушылар көлігін дамыту;
- жеке көлікті иелену және пайдалану деңгейін төмендетуді қамтамасыз ететін жеңіл көлікті және жеке ұтқырлық құралдарын жалға беру жөніндегі қызметтер саласын дамыту;
- халықтың аз қозғалатын топтары мен мүмкіндіктері шектеулі адамдар үшін тұтас және қауіпсіз қозғалыс желісін құру, сондай-ақ жаяу жүргіншілердің жайлы және қауіпсіз қозғалысы үшін көше кеңістіктері мен аула аумақтарын жайластыру.
Сондай-ақ бас жоспарда инженерлік инфрақұрылымды дамыту және табиғатты қорғау және ұтымды пайдалану жөніндегі іс-шаралар жазылған. Бұл бастамалардың барлығын жүзеге асыру үшін 6,3 триллион теңге қажет.
Бас жоспарды құрастырушылардың есептері бойынша тек тұрғын үй құрылысына 4,4 триллион теңге қажет. Көлік инфрақұрылымына 545,3 миллиард теңге, электрмен жабдықтауға 402,2 миллиард теңге қажет болады.
Ал газбен жабдықтауға 68 миллиард теңге, сумен жабдықтауға 63,4 миллиард, кәрізге 23,2 миллиард, жылумен жабдықтауға 28,8 миллиард және табиғатты қорғау жөніндегі іс-шараларға 21,5 миллиард теңге керек.